چگونه کتاب بنویسیم؟

نوشتن کتاب یک فرایند طولانی و پیچیده است. اما با رعایت چند نکته می‌توانید به نوشتن کتاب بپردازید. ابتدا باید موضوع کتاب خود را مشخص کنید و سپس با جمع آوری اطلاعات و گردآوری مطالب بر اساس مطالعه و تحقیق، مطالب را به صورت جذاب بنویسید. همچنین باید مطالب را ساده سازی کنید و مثال های بومی بزنید، در واقع بر اساس جامعه و نیاز ها مثال های مرتبط بزنید. همچنین از داستان شخصی استفاده کنید و می‌توانید از نقل قول ها و حدیث و روایت ها استفاده کنید.چگونه یک کتاب بنویسیم؟


موضوع کتاب نویسی

برای انتخاب موضوع کتاب خود، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی‌های خود، موضوعاتی را که برای شما جذاب هستند، انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید با مطالعه کتاب‌های مشابه، به دنبال ایده‌های جدید بگردید. در نهایت، برای انتخاب موضوع کتاب خود، باید به دقت و با تمرکز بالا به تحقیق و بررسی بپردازید.


چطور مطمئن شویم که مخاطبان به کتابمان علاقه‌مند خواهند شد؟

برای جذب مخاطبان به کتاب خود، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی‌های خود، موضوعاتی را که برای شما جذاب هستند، انتخاب کنید. همچنین، با توجه به نیاز و علاقه‌مندی مخاطبان خود، می‌توانید به دنبال ایده‌های جدید بگردید. در نهایت، برای جذب مخاطبان به کتاب خود، باید به دقت و با تمرکز بالا به تحقیق و بررسی بپردازید. مخاطب اصلی کتاب شما کیست؟


چک لیست نوشتن کتاب

برای تهیه چک لیست نوشتن کتاب، می‌توانید از چک لیست‌های موجود در وب سایت‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال، در وب سایت لیستگر، چک لیست نوشتن کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهد. همچنین، در وب سایت آکادمی زندگی خشنود، چک لیست نوشتن کتاب روانشناسی را نیز برای شما فراهم کرده است.

اینجارابخوانید


نکات برتر برای داشتن مطالعه موثر

در صورت امکان از مقالات گذشته استفاده کنید.

اگر به دنبال موضوعی هستید که در آن بتوانید به مقالات امتحانی گذشته دسترسی داشته باشید، مطمئن شوید که از آن ها استفاده می کنید.

یکی از بهترین راه ها برای شبیه سازی شرایط امتحان این است که یک مقاله کامل را در شرایط زمان بندی شده انجام دهید. این کار می تواند دشوار باشد، به خصوص در موضوعاتی با آزمون های طولانی تر، اما یک راه عالی برای بررسی این است که آیا می توانید همه چیز را در زمان تعیین شده مرور کنید یا خیر. به یاد داشته باشید، مهم نیست که یک مفهوم را چقدر خوب درک می کنید. اگر یک سوال را در امتحان از دست بدهید چون نمی توانید به اندازه کافی سریع از آن عبور کنید.

اگر در حال انجام کاری هستید که به راحتی در دسترس نیست، با معلمان خود صحبت کنید. اغلب، آن ها از ارائه مقالات سال های گذشته، یا مجموعه ای از سوالات که شرایط امتحان را به خوبی شبیه سازی می کند، خوشحال خواهند شد.


مشکلی پیش آمد؟ مطمئن شوید که دلیل آن را می فهمید.

هیچ کس دوست ندارد جواب اشتباه بگیرد. اما وقتی در حال مطالعه هستید، یک اشتباه یک فرصت یادگیری است! همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، تنها اشتباه واقعی این است که از اشتباهات خود درس نگیرید.

عادت بدی که بسیاری از افراد به آن دچار می‌شوند این است که پس از انجام یک اشتباه خیلی سریع ادامه می‌دهند. این امر به ویژه اگر فکر می کنید "اشتباه احمقانه" مرتکب شده اید رایج است - این برای همه اتفاق می افتد! اما بهترین اقدام این است که به عقب برگردیم و این اشتباه را تحلیل کنیم. دقیقاً محل وقوع آن را مشخص کنید و یادداشت کنید که چگونه در آینده از آن اجتناب کنید. حتی ممکن است بخواهید دفترچه ای از خطاها را نگه دارید، تا بتوانید در یک نگاه ببینید که در چه مواردی بیشتر مستعد اشتباه هستید.

بهتر است هنگام مطالعه اشتباه کنید تا در امتحان نهایی، بنابراین مطمئن شوید که هر اشتباهی را فرصتی برای جلوگیری از تکرار همان اتفاق می بینید!


حتما بخوابید!

وقتی صحبت از زمان استراحت می شود، فدا کردن خواب برای چند ساعت مطالعه بیشتر می تواند وسوسه انگیز باشد.

اول اینکه اگر از تکنیک های ما استفاده کرده اید، خوشبختانه قبل از امتحان به اندازه کافی آماده شده اید که لازم نباشد شب قبل از امتحان تا دیروقت بیدار بمانید. از همه مهم تر، از دست دادن خواب در واقع تاثیر مخربی بر توانایی شما برای فکر کردن در امتحان خواهد داشت و اغلب ارزش مطالعه بیشتر را نخواهد داشت.

اگر شما به طور منظم در طول یک دوره امتحانی خواب خود را از دست می دهید، عملکرد شما احتمالا تا زمانی که در نیمه راه هستید به شدت مهار می شود. این امر بر عملکرد امتحان شما تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین مطمئن شوید که حداقل ۸ ساعت در شب و گاهی اوقات بیشتر از آن می خوابید اگر تمام روز سخت کار کرده باشید.


با افرادی که می دانند چه کار می کنند صحبت کنید.

گاهی اوقات، علی‌رغم تلاش‌هایتان، می‌توانید به خوبی و واقعاً در یک مفهوم گیر کنید. در این مورد، مراجعه به افرادی که می توانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند، مفید است.

اولین قدم خوب این است که با معلم خود در مدرسه صحبت کنید. به یاد داشته باشید، آنها برای کمک به شما در آنجا هستند، و معمولاً خوشحال خواهند شد که در مورد یک مشکل به شما کمک کنند! والدین، دوستان یا یک معلم خارجی شما نیز ممکن است منبع خوبی در این مورد باشند.

معلمان ما در EduExperts سالها تجربه در هدایت دانش آموزان در تمام سطوح تحصیلی دارند و منبعی ارزشمند برای بهبود عملکرد کلی هستند. اگر می خواهید تحصیلات خود را افزایش دهید، همین امروز با مرکز محلی خود تماس بگیرید!